Katrineholms Veckan..

.. sista dagen idag. Traskade förbi en fest å öltältet på väg hem från jobbet.

Det här är den veckan som alla medelsålders tar sig ut, dricker sig, fulla å härjar på stan. (utanför tältet härjar även de yngre, som inte har åldern inne för tält). Jag vet inte om det är tragiskt eller skoj? Men här kan man få se det mesta (som upptäckts extra bra när man själv är nykter). De fulla medelålders springer runt med en Spendrups Öl (50 krons), hälsar på gamla klass- och jobbarkompisar å är allmänt trevliga. Man kan även få se dem hångla, hmpf. Å dansa på bord. Tragedi eller komedi?
Jag roades.

Även en full, väldigt äcklig man stog utanför tältet med en flaska rött å ett glas. Spillde ut å härjade. Jag som lugnt och metodiskt traskade förbi blev såklart utsatt för hans härj. Men jag förklarade att jag skulle gå hem. Heeej då, heej då Grabben. Ursäkta mig. Dääh. Däven blir man av mindre.

Det är ju skoj att folk ÄNTLIGEN visar sig ute. Men varför bara en veckan om året? Kära Katrineholmare visa er. Jag gillar ju er. *host, host*

Jag tänker å funderar mest på annat. Kommer inte tänkande å händande (ptja, förstå) vidare så kommer jag att ge upp. Vare sig jag vill det eller inte. Men jag är ju en rastlös person, ge mig lite spänning. FFS.

Sista dagen på jobbet imorn, börjar 6.45, så får väl lägga mig nu å försöka sova.

Förresten så vare en äcklig gubbe som RAGGADE på min mamma, när ja stod brevid. Ursäkta mig. "Vill du ha en öl..?" Å vad ska den leda till? BLÄÄ! Som tur var avböjde min mor å jag pustade ut. Skönt. Ska hon ha nån så ska det va en riktig karl. ;)

Hepp. Hepp.

Kommentarer:
Postat av: Rickard

Men raring, öltältet är inte bra för dig! Du blir bara så bitter när du varit där :) Nu ska jag blogga sen ÄTA. pussheej


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits