Kalasmottagningen.

Idag/kväll hålls Linköpings Universitets årliga kalasmottagning, på Cloetta Center, för att välkomna nya studenter. :) Roligt, roligt. Idag har det varit mässa. Sektionen och Latex var där för att sälja märken, nyckelband och bjuda på lite AT-karameller. ;P

Petra å jag passade på att gå runt lite på mässan när vi hade sålt färdigt. Mässa i all ära, man tackar. Så himla skojs. Vi fick lite gratis reklamprylar, å det är ju alltid roligt. Även fast de mest tar plats i mitt lilla rum. :P Godis, dextrosol, information, små lampar, kalendrar, glass, kapsylöppnare å prylar. Även nudlar delades ut till oss fattiga studenter. :P Haha. Kul idé!

Den sämsta prylen jag fick var en disktrasa, som visserligen är bra å ha i vårt äckliga kök. Men det som stod på den gjorde mig irriterad. "Hjälp oss att städa upp efter sossarna" - Centerstudenter.
Nog för att jag accepterar att andra inte har samma åsikt som mig. Men att trycka ner någon annan för att höja sig själv, är bland det värsta man kan göra enligt min åsikt. Varför inte säga hur och varför man själv är bra istället för att säga att andra är dåliga? Sånt där vill jag inte se. Men den disktrasan duger väl till att torka av vår diskbänk med. :P

Jag är en SOSSE-KÄRRING. Har jag fått höra och det står jag för. :P

Kvällen på Kalas fortsätter med en show som Filip och Fredrik håller i, sedan konsert med The Soundtrack of our lives och avslutas med en efterfest å massa barer fyllda med öl. Hoppas alla nya studenter får skoj! Jag hade biljett, men eftersom jag är lite gammal i gemet så måste jag hålla mig hemma å plugga å skriva på min rapport. :P

Fast lite bitter är jag. För rapporten är så gott som klar å jag har hela dagen imorn på mig med, så jag hade kunnat gått. :( Men nu är biljetten redan booorta. :( Ahja.

Hepp. Hepp.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits