Skapande.

Idag har vi haft skapande verksamhet hela dagen i skolan. Det började med att alla satt i en ring å sen skulle var å en gå in å presentera sig, vill säga: "Hej, jag heter Charlotte.." Svaret skulle vara: "Hej Charlotte!!" (medan alla klappade händerna..) Det blev lite mycket av AA-stuket för mig för att jag skulle trivas. Men med skrattet i gommen tog jag mig igenom den lilla övningen. HAHA.
Sedan skulle vi utse metaforer! Oh, shit. Välj en natur-pryl å berätta känsla den beskriver hos dig. Däh?
Själv valde jag en knippa rönnbär med ett halv-visset löv.. Den var glad, samtidigt som den var förvirrad i ett obeskrivligt kaos. Det var min känsla.. Är.

Sedan fick vi måla känslor, måla till musik, göra kollage å skapa i lera. Vi skulle skapa i lera, under en handduk. Alltså så att man inte såg vad man gjorde. Först skulle vi göra en modell efter ett föremål, som också låg under handduken. Jag fick försöka göra en prydnadshäst av leran. Den blev tuff som tusan, men såg mest ut som en hund. :P HAHA. Sen skulle vi göra ett valfritt djur utan å se.Självklart gjorde jag en pingvin. (tog bilder på den, som kommer upp i bilddagboken senare..)
När djuren var klara skulle vi byta plats å försöka känna vad den andra har gjort för djur. Jag fick gissa på Eriks djur. Å då höll jag på å skratta ihjäl mig!!! "Erik, den ligger ner!" Jag kände någe som kändes som små spenor, det kanske var en ko? Shit, jag skrattade så mycket att alla andra skrattade åt mig. ASKUL!

Sen kände jag trynet. Det var en liggande gris.

Nu sitter jag i Katrineholm hos mamma å har färg i håret. Yster har fixat. Isch, hoppas det blir bra! =)
Resten av veckan å helgen? Ptja. Fåår se.. Imorn måste jag i alla fall ringa praktik inför termin 6, ska börja på barn och ungdomshabiliteringen. Sen ska jag ta mig ner till stan å sitta på Bibblan å plugga, luncha me moster åså plugga lite till.. Ett antal koppar kaffe lär behövas. :)

Ne, snart äre Idol. :P

Hepp. Hepp.




Kommentarer:
Postat av: Bilallotta

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits