Julpyssel.

Jag är inte särsklit julig av mig.
Jul är en överskattad och påtvingad högtid.
Många stressar och är gnälliga.
Känner sig tvingade att köpa julklappar hit och dit.
Men egentligen - vem bestämmer alla dessa måsten?
Man själv.
Jag har inte gillat julen sen jag var barn. När jag var barn hade jag inte heller något ansvar.
Men i år ser jag fram emot julen. Jag var magsjuk förra julafton och låg ensam hemma, däckad på soffan hela dagen.
Nu ser jag fram emot att få ha det mysigt med min nära släkt, få träffa alla, uppskatta de jag har i min närhet.
Jag är så tacksam.
Dubbelmoral. So what.

Jag funderar på att göra lite eget julgodis i helgen. Har inte gjort eget julgodis sen man fick prova i hemkunskapen i grundskolan. Alltså aldrig. Men det vore skoj. Det finns ju så mycket fint och gott.
Men ska inte ha allt hemma - det är ju onödigt. Jag behöver inte direkt äta det.
Kanske göra några olika sorter och lägga i en fin ask och ge bort i julklapp till några nära och kära?
Får se om jag tar tag i det projektet eller vad det blir.

Kommentarer:
Postat av: Marie

Jag gillar inte heller julstressen, så i år har vi prioriterat bort en massa. Tex bak av lussekatter (ingen som äter), pepparkaksbak (har vi fått av Rickards mamma) och lite annat. Men julgodis ska vi göra, på lördag eftermiddag. Kom hit om du vill ha sällskap med bakandet.

Kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits