Hantverkare.

Tur att jag inte blev hantverkare.
Snickare, rörmokare, målare...
Eller synd.

Jag skulle öppna min färgburk, den satt fast, riktigt fast.
Jag bände och slet.
Jag slant.
Jag köttade upp mitt pekfinger.
Jag svor.
Jag plåstrade.
Jag svor mer.
Jag gav mig på burken igen.
Jag bände och slet.
Jag slant.
Jag köttade upp mitt ringfinger och lillfinger.

Jag svor.

Jag plåstrade.

Jag svor mer.

Jag målade, till slut.

Sen bytte jag slang till duschen. Med (inte) rätt verktyg.


Färgen och duschslangen är på rätt plats, trots allt.


Förresten så slängde jag en påse kläder till välgörenhet med.

Jag är bättre på välgörenhet än hantverk.

Nu sitter jag här. Omplåstrad.
Och väntar på att gifta mig med en hantverkare.


Kommentarer:
Postat av: Martin

men stackare då:( kunde ringt mig, har vart ledig flera dagar, hade fixa allt lätt åt dig :P

2008-11-19 @ 23:35:24
Postat av: Petra

Skrattade under hela inlägget. Inte för att du gjorde dig illa, för det var inte alls kul, men sättet du skrev det på var väldigt kul!



Hoppas fingrarna läkt till sig lite.



KRAM


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits