Tjock eller platt?

Jag tänker på en TV.

TV-apparat.

En apparat som tar väldigt mycket tid av dagens folk.

Här två damer på jobbet, födda i början av 1900-talet. De är idag 94 och 96 år.

Tänk vad de har varit med om - den moderna tekniska utvecklingen.

Det är makalöst!


Tillbaka till TV-tänket.

Jag har en tjock tjock TV, den har jag fått. Den fungerar bra. Det vore väldigt snyggt med en ny platt TV i mitt nya vardagsrum. Men vi överkonsumerar. Överdriver. Ska ha den ena efter den andra prylen. Helst lite större och dyrare än vad andra har. Varför? Material. Vi lever i ett materialistiskt samhälle där prylar (ibland) tar övertag.
Ändå, har jag tänkt. Det vore ju väldans snyggt och bra att ha en platt TV på väggen i sovrummet sen. Så jag kan titta på TV innan jag somnar. OCH så har jag lärt mig att man kan ha trådlös antenn. SICKEN TUR.
Jag behöver nog verkligen en ny platt TV till sovrummet. Kanske även en ny större platt TV på väggen i vardagsrummet. Ja, två TV-apparater till en person. Platta.
Eller så ska jag tänka på saken igen. Vad betyder en platt TV på en vägg?


Kommentarer:
Postat av: Martin

Heeelt onödigt med stoor platt-tv men det ska man tydligen bara ha..:) köp en tycker jag..

2008-11-21 @ 22:09:06
Postat av: Sanna

Hahaha! Det där var nog det mest snurriga inlägg jag någonsin har läst.. Platt-tv är bra, men dyrt.. Hmm.. Det återstår att se vad du gör.. =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits