Katrinholm - Kalmar - Öland. ToR

Tur och Retur Kalmar.
Bil. Några timmars väntetid.
Åtta timmar i buss. Tåg.
Kära vänner, nya trevliga människor. En förälskelse.
Detta är allt som behövs för ett infirande av det nya året samt lite semester för Chal med mycket sömn.
Allergi och lite andningssvårigheter är sånt som man får härda.

Jag har varit på Öland, för första gången i mitt nuvarande liv. Åkt över ölandsbron i snöoväder. Träffat djur, stora djur, hästar faktiskt. Jag ledde själv ett djur i ett snöre (grimskaft, jag vet) från hagen till stallet och var mäkta stolt. Sett Kalmar och dess pub och slott. Dessutom har jag träffat fulla granntanten iförd endast trosor och t-shirt. Vad ville hon?
Allt har varit så värt, värt alla åtta timmar i en buss fram och tillbaka.

Besöket sammanfattar jag med Karts (förlåt, jag måste) citat: "Öland, det bästa av Småland.".
Halvbra på geografi, dock bäst på spelet "Med andra ord", världsmästare är vad vi är (eller ska bli).

Kommentarer:
Postat av: Marie

Haha, bästa citatet!

När min kompis var på sjukhus och skulle operera gallan så sa hon nåt i stil med att hon skulle kunna offra sin ena lever om hon slapp ha gallsten. Läkaren (som tydligen var himla snygg och som hon gärna ville imponera på) kollade lite konstigt på henne och upplyste henne om att man bara har en lever... Hon hade inte bästa anatomikunskaperna...

Kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits