Krönika 2008.

Efter lite bloggläsande har jag förstått att man (som jag, haha) som stor bloggare/bloggerska bör skriva ner sitt gånga år 2008 i en sammanfattande årskrönika. Här ska alla stora upplevelser och känslor som levts under året redovisas. Det är viktigt, mycket viktigt. Som 2008 års hjärta. Själv är jag inte långtextskriverska så jag ska sammanfatta i en snygg och strukturerad punktlista:

Chals år 2008:

  •  Tage adopterades och flyttade in hos mig.
  •  Billie the vision and the dancers i Katrineholm (vi och de yngre).
  •  De tre vännerna besökte London, såg alla sevärdheter och traskade runt.
  •  Valborgsfirande och shopping i Stockholm.
  •  Rejält midsommarfirande i Valla och Vingåker (riskera aldrig Frank Dandy).
  •  Första riktigt betalda semestern från jobbet.
  •  Putte i Parken, Karlskoga.
  •  Bästa sommarhelgen i sommarstugan - 27 grader i sjön.
  •  Mallorca med mor och syster.
  •  Jag fick ett bingoberoende.
  •  Storinvestering i ett eget ägt boende.
  •  Renovering och hantverk - mitt nya kunnande.
  •  Jag fick ett pärlplatteberoende.
  •  Mitt första steg på Sveriges ö Öland.

Till detta vardag, jobb, diverse fester, träning, jobb i tjejjouren, umgänge med familj och vänner.
År 2008 har gått fort, mycket fort. Blandat med glädje och stor sorg efter människor som lämnat oss här med jordelivet går vi nu vidare - vidare mot år 2009.


Kommentarer:
Postat av: Marie

Låter som ett bra år. Och pärplatteberoendet är vi så glada över ;-)

Kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits